מאמרים שלנו

מרבית בני האדם הבוגרים צורכים קפאין על בסיס קבוע – במשקאות כמו קפה, תה, קולה ואפילו קקאו. אבל מה הוא אותו קפאין ? מה הוא עושה לגופנו ? כל מה שרציתם לדעת על הקפאין ולא העזתם לשתות.

 

גילויו של הקפה

האגדה מספרת שהקפה התגלה על-ידי רועה מצרי בשם חלדי בשנת 850 לספירה. לילה אחד, העזים של חלדי לא חזרו הביתה. חלדי יצא לחיפושים, ולבסוף מצא אותן רוקדות סביב שיח בעל גרגירים אדומים . לאחר שחלדי אכל כמה גרגירים בעצמו, הוא החל לרקוד יחד עם העזים. חלדי שוחח עם כמה נזירים שהשתמשו בגרגירים על מנת להכין משקה, למד מהם מה שלמד – וכך נולד הקפה.

הקפאין מגיע לזרם הדם לאחר שעבר את הקיבה והגיע למעי הדק. השפעתו של הקפאין מורגשת כבר לאחר כ – 15 דקות מרגע צריכתו. הקפאין נשאר בגוף במשך מספר שעות, ודרושות 6 שעות על מנת לפנות את מחציתו מן הגוף.

השימוש בקפאין כחומר ארגוני ( משפר יכולת עבודה ) אינו חדש. הקפאין משפיע על כל מערכת הגוף, ובמיוחד על מערכת העצבים המרכזית. צריכה של קפאין באמצעות משקאות ( קפה, תה, קולה ) או באמצעות תרופות – גורמת לשיא הופעתו בדם בתוך 60-45 דקות. נימצא כי קפאין גורם לפירוק חומצות שומן מתאי השומן ולהעלאת ריכוז חומצות השומן החופשיות בדם. הגברת זמינותן של חומצות השומן החופשיות בדם בתחילתו של המאמץ, תורמת להגברת השימוש בשומן כמקור אנרגיה ודוחה את השימוש בפחמימות כמקור אנרגיה מועדף בתחילתה של הפעילות.

 

ההמלצה לעוסקים בפעילות אירובית היא לצרוך כוס קפה שחור חזק כחצי שעה עד שעה לפני תחילתה של הפעילות האירובית. חשוב למקד את צריכת הקפאין לעיתוי שצוין, ולהימנע מלצרוך קפאין בשאר שעות היממה.

הטיעונים הפופולריים לשימוש בקפאין בהקשר לפעילות גופנית:

          1. משפר ביצועים גופניים
          2. מעלה את הרמה האנרגטית
          3. מעכב תחושת עייפות
          4. משפר את יעילות שריפת השומן
          5. דוחה את השימוש בגליקוגן כמקור אנרגיה
          6. מעודד את איבוד השומן מהגוף

שעות פעילות

א'-ה': 06:00-23:00
ו':       6:30-18:00 
שבת: 08:00-20:00
כתובתינו:
רח' בן גוריון 56, הרצליה
טל': 09-9555817  
פקס: 09-9571804
  • Home
    הרצליה, רחוב בן גוריון 56 (מעל טיב טעם, ליד בליקר)
  • Phone
    טלפון: 09-9555817 פקס: 09-9571804