מאמרים שלנו

האם פעילות גופנית גורמת לשומן להפוך לשריר?

האם פעילות גופנית גורמת לעייפות?

האם הזמן המועדף לביצוע פעילות גופנית הוא בשעות הבוקר?

האם עליות משכיבה לישיבה ( כפיפות בטן ) יעזרו לי להיפטר מעודפי השומן בבטן?

צריך להתאמן כל יום כדי שהספורט יהיה יעיל להרזיה?

האם דרגות קושי שונות בפעילות גופנית מסוימת, משפיעות על מספר הקלוריות הנשרפות?

האם כדי לשרוף יותר קלוריות כדאי לעשות פעילות בעצימות קבועה או משתנה?

האם גם באימון כוח שורפים שומנים?

האם זה נכון שפעילות כוח לא שורפת קלוריות?

האם כל סוגי הפעילות הגופנית מעניקים יתרונות דומים?

 

כל סוגי הפעילות הגופנית יגרמו לכם הנאה. פעילות גופנית יומית שמבוצעת בעצימות נמוכה, מספקת יתרונות בריאותיים ומקטינה את הסיכון ללקות במחלות לב כלליות. אולם רק פעילות גופנית קבועה, ממושכת ועצימה כמו הליכה מהירה, ריצה,אופניים, תשפר את יעילות פעילותן של מערכת הלב והריאות. ותגרום לשריפת קלוריות עודפת.

פעילויות אחרות עשויות לספק לכם יתרונות נוספים, כמו שיפור הגמישות וחיזוק השרירים, תלוי כמובן באופן בו הן מבוצעות.

לראש הדף

 

האם פעילות גופנית גורמת לשומן להפוך לשריר?

הדבר נראה כך למראית עין. בלתי אפשרי להפוך רקמה מסוג מסוים לרקמה מסוג אחר , ועל כך שומן אינו יכול בשום אופן להפוך לשריר , ולהפך.

לראש הדף

 

האם פעילות גופנית גורמת לעייפות?

נהפוך הוא ! ככל שאתם מעלים את רמת הכושר הגופני , כך הפעילות הגופנית מעניקה לכם תחושה אנרגטית גבוהה יותר.

פעילות גופנית קבועה ומתונה תעזור לכם בהפגת עייפות ובהפחתת המתח.

לראש הדף

 

האם הזמן המועדף לביצוע פעילות גופנית הוא בשעות הבוקר?

הדבר נכון רק אם אתם נהנים מכך. אין כל משמעות לשעה ביום שבה אתם מתאמנים, אלא אם מדובר בשעות החמות של היום בתקופת הקיץ.

הימנעו מפעילות גופנית עצימה סמוך לשינה, משום שהדבר עלול לגרום לקשיי הירדמות.

התאימו את מועד הפעילות הגופנית לסדר יומכם, ולאיפיון הביולוגי שלכם (טיפוס בוקר או טיפוס לילה)

לראש הדף

 

האם עליות משכיבה לישיבה ( כפיפות בטן ) יעזרו לי להיפטר מעודפי השומן בבטן?

בהחלט לא. לא ניתן למקד הפחתת שומן למקום ספציפי בגוף. כאשר מאבדים שומן באמצעות שילוב של דיאטה ופעילות גופנית, תהיה הירידה פרופורציונלית בחלקי הגוף השונים. עליות משכיבה לישיבה, או כל פעילות כוח אחרת, תגרום לחיזוק השרירים שמתחת למעטה השומן.

לראש הדף

 

צריך להתאמן כל יום כדי שהספורט יהיה יעיל להרזיה?

לא. בפעילות כוח לצורך שמירת מסת שריר וחיטוב ניתן להסתפק בפעמיים – שלוש פעמים בשבוע.

אימונים אירוביים גם הם אינם נדרשים יומיומית – ככל שעושים אותם יותר פעמים בשבוע, אפשר לאכול יותר, אבל גם אם מבצעים אימונים אירוביים שלוש – ארבע פעמים בשבוע, השפעתם ניכרת.

לראש הדף

 

האם דרגות קושי שונות בפעילות גופנית מסוימת, משפיעות על מספר הקלוריות הנשרפות?

כן. שריפת הקלוריות לכל דקה של פעילות תלויה גם בדרגת הקושי של ביצועה. לדוגמה, בכל דקה של הליכה במהירות של 7 קמ"ש נשרוף יותר קלוריות מאשר בדקה של הליכה במהירות של 6 קמ"ש.

עם זאת, בהליכה של אותו המרחק במהירויות שונות, נשרוף בסופו של דבר את אותו מספר קלוריות רק ביותר זמן.

לראש הדף

 

האם כדי לשרוף יותר קלוריות כדאי לעשות פעילות בעצימות קבועה או משתנה?

מבחינת שריפת הקלוריות אין כמעט הבדל בין פעילות קבועה או משתנה בעצימותה. כאמור, שריפת הקלוריות בפעילות היא פונקציה של העבודה שהושקעה בסך – הכל. עם זאת, המשחק בעצימות מזרז ומעצים את בניית הכושר הגופני, שיאפשר לנו לשרוף יותר קלוריות בפעילויות עצימות.

לראש הדף

 

האם גם באימון כוח שורפים שומנים?

אמנם בפעילות כוח ישנה עלייה גדולה בדופק, אבל שומנים כמעט אינם משמשים מקור אנרגיה לפעילות כוח. הסיבה לכך היא שעלייה בדופק נובעת בעיקרה מהעלייה בתנגודת כלי הדם לפעולת הלב ולא מהגדלה משמעותית בצריכת החמצן כמו בפעילויות האירוביות שורפות השומנים. עם זאת, לפעילות כוח יש השפעה עקיפה על הגברת שריפת השומנים בשאר שעות היום, מפני שהיא יכולה לגרום לעלייה משמעותית במסת השריר, שקצב שריפת הקלוריות שלה גבוה יחסית גם לצורך הקיום הבסיסי שלה עצמה.

לראש הדף

 

האם זה נכון שפעילות כוח לא שורפת קלוריות?

כל עבודה שהגוף עושה שורפת קלוריות, רק שבפעילות כוח מקור רוב הקלוריות הנשרפות הוא פחמימות ולא שומנים. סך הקלוריות הנשרפות בפעילות כוח בדרך כלל נמוך מזה שנשרף בפעילות אירובית.

לראש הדף

שעות פעילות

א'-ה': 06:00-23:00
ו':       6:30-18:00 
שבת: 08:00-20:00
כתובתינו:
רח' בן גוריון 56, הרצליה
טל': 09-9555817  
פקס: 09-9571804
  • Home
    הרצליה, רחוב בן גוריון 56 (מעל טיב טעם, ליד בליקר)
  • Phone
    טלפון: 09-9555817 פקס: 09-9571804