מאמרים שלנו

מי שמתאמן בבוקר טוען שהוא מתמלא אנרגיה, מי שעושה את זה בצהריים בטוח שהגוף שלו נמצא בשיאו בשעות האלה, ומי שמתאמן בשעות הערב המוקדמות משוכנע שזה מנקה לו את הראש. מי צודק?

האם יש הוכחות מדעיות לעדיפות של שעה מסויימת על פני שעה אחרת?

בוקר: "כששורפים קלוריות על הבוקר, חילוף החומרים מקבל 'זריקת מרץ' ונותר גבוה למשך כל היום, טוען ריצ'רד קוטון, מומחה ברפואת ספורט. לדבריו, יש עדויות לכך ששריפת השומנים בבוקר יעילה יותר מאשר בשעות אחרות של היום, אם כי ההבדל לא מאוד משמעותי.

צהריים: ד"ר מייקל ויטיאלו, פסיכיאטר ומומחה מאוניברסיטת וושינגטון, טוען כי "הגוף נמצא בטמפרטורה אופטימלית בין השעות 14:00-16:00, ולכן בשעות האלה הסיכוי לפציעות אימון הכי נמוך".

ערב: "הכי טוב להתאמן לפנות ערב", קובע ד"ר פיליס זי מאוניברסיטת נורתווסטרן. הוא מסביר כי הטיעון המדעי לכך קשור באותות שנשלחים מההיפותלמוס ושולטים על לחץ הדם, דפוס השינה טמפרטורת הגוף ומצב הרוח. על פי אותות אלה- שקובעים למעשה מתי האדם נמצא בשיא יכולתו הגופנית- השעות שבהן הגוף מוכן ביותר לאימון יעיל הן שעות הערב המוקדמות.

 

השורה התחתונה: מבולבלים? מרגישים שלא למדתם כלום מהכתבה? לא בדיוק: למרות הטיעונים לכאן ולכאן, באופן עקרוני מסכימים כל המומחים ששעת האימון הטובה ביותר תלויה באורח חייו של האדם. ובכל מקרה, לא משנה מתי תעשו זאת, מה שחשוב זה להתמיד בשגרת אימון עקיבה.

 

שעות פעילות

א'-ה': 06:00-23:00
ו':       6:30-18:00 
שבת: 08:00-20:00
כתובתינו:
רח' בן גוריון 56, הרצליה
טל': 09-9555817  
פקס: 09-9571804
  • Home
    הרצליה, רחוב בן גוריון 56 (מעל טיב טעם, ליד בליקר)
  • Phone
    טלפון: 09-9555817 פקס: 09-9571804