מאמרים שלנו

איזה מכשיר בחדר הכושר הכי יעיל להרזיה, האם הליכה מהירה באמת שורפת יותר קלוריות מהליכה מתונה, ואיפה אתם בסיפור הזה. האמת מאחורי המיתוסים הגדולים על הקשר בין הרזיה לספורט.

נכון

המכשיר האירובי היעיל ביותר במועדון כושר לשריפת קלוריות הוא ההליכון? נכון. מחקרים הוכיחו חד משמעית שהליכה, ובעיקר ריצה, היא הפעילות היעילה ביותר לשריפת אנרגיה למרבית האוכלוסיה. את המקום השני תופסים הסטפר והקרוס, ובמקום השלישי מדורגות רכיבה על אופניים על כל סוגיה, כולל ספינינג. כל זאת בהנחה כמובן שכל הפעילויות מתבצעות באותה עצימות ולמשך אותו זמן.

 

דיאטות דלות פחמימות לא מתאימות לעוסקים בפעילות גופנית? נכון. הפחמימות מספקות את עיקר האנרגיה בזמן האימון. דיאטה דלת פחמימות תגרום לדלדול מאגר הגליקוגן הקיים בשריר ובכבד. כתוצאה מכך אתם עלולים לחוש תשישות וירידה ברמת הביצועים בתוך זמן קצר - עוד לפני שתסיימו את האימון.

שתיית מים מגבירה את קצב חילוף החומרים? נכון. ההסבר לכך עדיין לא ברור . במחקרים חיברו אנשים למכונות שבודקות את קצב חילוף החומרים. הם בדקו את צריכת החמצן לפני שתייה של ליטר וחצי מים ( נוסף על הכמות שהם רגילים לשתות ) ואחרי התוספת. הממצאים הראו שאצל אלה שהוסיפו להם

ליטר וחצי של מים עלה קצב חילוף החומרים ב - 15%

תרופות להורדת לחץ דם מקטינות את קצב חילוף החומרים? נכון. בעיקר התרופות ממשפחת חוסמי בטא. בכך רצוי ליידע את התזונאי על נטילתן כדי שיתאים לכם תפריט יומי המכיל 10% פחות קלוריות, ובמקביל להאריך את משך הפעילות.

עבודה עם משקולות עלולה להעלות את משקלכם ב - 2-3 קילוגרמים? נכון. אבל רק בהתחלה( אם התחלתם לעבוד עם משקולות או חזרתם לפעילות אחרי הפסקה ארוכה). בכל מקרה, אל תילחצו - זו לא השמנה אלא אגירת נוזלים. לאחר תקופה תיפטרו מהנוזלים וגופכם יהיה מוצק וחטוב יותר.

הרזיה ללא פעילות מעבר ל - 600-800 גרם בשבוע מעידה על פירוק שרירים ? נכון . איבוד מסת השריר פוגע בקצב חילוף החומרים הבסיסי ומקשה מאוד על שמירת משקל נמוך לאורך זמן. מעבר לכך, אחוז השומן בגופכם לא ישתנה והגוף ייראה רופף ולא מחוטב. עובדה זו נכונה גם לגבי אנשים שמתאמנים. ירידה מעל קילוגרם אחד באופן קבוע מדי שבוע תפגע ברקמת השריר.

 

אימון בתנאי חום שורף יותר קלוריות? נכון. בתנאי חום נפח פעימות הלב יורד וכדי לפצות על כך הגוף מעלה את תפוקת הלב והדופק ועובד על טורים גבוהים יותר בהשוואה לאותו מאמץ הנדרש לאותה פעילות במועדון כושר ממוזג. כתוצאה מכך הגוף שורף יותר קלוריות. אגב, תוצאה דומה תקבלו גם במצב הפוך: אימון בקור עז.

 

לא נכון

ב-20 הדקות הראשונות של האימון הגוף מנצל פחמימות להפקת אנרגיה, ורק אחר כך הוא מנצל את הקלוריות משומן? לא נכון. הגוף מתחיל לשרוף קלוריות מהשומן ומהפחמימות בו-זמנית, והוא עושה זאת כבר מהדקות הראשונות של האימון. השינוי חל רק במהלך הדרך. ככל שהפעילות ממושכת ונעשית בדרגת מאמץ גבוהה יותר, כך יש ניצול גבוה יותר של פחמימות להפקת אנרגיה. כשמאגר הפחמימות מידלדל, הגוף עובר להשתמש בקלוריות מהשומן לצורך הפקת אנרגיה.

פעילות רציפה שורפת יותר קלוריות מפעילות מפוצלת? לא נכון. מחקרים מראים שאם עושים דיאטה ובמקביל הולכים 40 דקות ברציפות ביום שורפים את אותו מספר קלוריות גם שמפצלים את ההליכה לארבע פעמים ביום למשך 10 דקות בכל פעם. עם זאת, היתרון של הפעילות הרצופה נעוץ בשיפור הכושר , שמשמעותו שריפה קלורית גבוהה יותר בפרק זמן נתון.

 

פעילות בעצימות נמוכה לא תביא לשריפה מוגברת של קלוריות ? לא נכון. יש יותר מחקרים שמראים שההפך הוא הנכון.אנשים עם עודף משקל גדול שהלכו הליכה מתונה של שמונה קילומטר ביום, שרפו 1000 קלוריות ביום. מעבר לזה, עבודה בדופק גבוה אינה מתאימה לכל אחד ובמקרים מסוימים עלולה לגרום למוות. לכן חשוב להיבדק אצל רופא לפני תחלית הפעילות וקביעת אופי האימון ודופק מטרה.

עבודה עם משקולות בשילוב עם פעילות אירובית שורפת יותר קלוריות? לא נכון. במחקר שנעשה על 35 אנשים הסובלים מעודף משקל נמצא כי הקבוצה שביצעה פעילות אירובית בשילוב אימוני כוח הפחיתה ממשקלה באופן זהה לקבוצה שעשתה פעילות אירובית בלבד. אבל הקבוצה ששילבה אימוני כוח מנעה את איבוד מסת השריר המתרחש בכל תהליך הרזיה.

 

כדי להוריד את הכרס צריך לעשות הרבה כפיפות בטן? לא נכון. אין פעילות שתורמת לשריפת קלוריות סלקטיבית באזור מסוים בגוף. הפתרון להורדת הכרס הוא באמצעות הפחתה במשקל. על כל קילוגרם אחד שמופחת, מצטמצם היקף הכרס בכסנטימטר. עם זאת, חשוב ללוות כל שלב בהרזיה בתרגילים לחיזוק הבטן. האימון יחזק את השרירים מחדש ויספק לבטן מראה יפה יותר.

ייעוץ מקצועי: יאיר קרני, מומחה לתזונת ספורט, יאיר להב, דיאטן קליני, ראש תחום לימודי חדר כושר במכון וינגייט.

שעות פעילות

א'-ה': 06:00-23:00
ו':       6:30-18:00 
שבת: 08:00-20:00
כתובתינו:
רח' בן גוריון 56, הרצליה
טל': 09-9555817  
פקס: 09-9571804
  • Home
    הרצליה, רחוב בן גוריון 56 (מעל טיב טעם, ליד בליקר)
  • Phone
    טלפון: 09-9555817 פקס: 09-9571804