מאמרים שלנו

המדריך לתזונה נכונה למתעמל

בעת פעילות גופנית הגוף נדרש למאמץ ולכן יש צורך להזין אותו באנרגיה. איזה מזון כדאי לאכול לפני ואחרי האימון?

פעילות גופנית היא חלק בלתי נפרד מאורח חיים בריא ומהנה, במיוחד כאשר המטרה היא להגיע למשקל גוף אופטימלי, חשוב לזכור, כי תזונה נכונה הופכת לפעילות זו למהנה יותר ומועילה יותר. לכל מי שמתאמן באופן קבוע או מתעתד להתחיל, כדאי ללמוד מה לאכול לפני ואחרי אימון הספורט במועדון קורפוס.

לפני האימון

מה שנאכל לפני האימון צריך לספק את ה"דלק" , האנרגיה הדרושה לגוף למאמץ הפיזי שהוא נדרש לו במהלך האימון. כמו כן, ידוע שהאכילה לפני אימון מונעת תחושת רעב, העלולה להפריע ולהסיח את דעתנו במהלך האימון. אין צורך לצום ובטח שלא לסבול. ישנם לא מעט פתרונות טובים שיספקו לגוף דלק ולנפש מרגוע.

 

אז מה נאכל לפני? המקור הטוב ביותר לתדלוק הגוף לפני עבודת השרירים מאומצת הן פחמימות, שמאוחסנות בשרירי הגוף בצורת גליקוגן. הפחמימות בבסיסן הן סוכרים המורכבים מפחמן, מימן וחמצן, והן מגיעות בצורות שונות של עיבוד ומורכבות בתוך מרכיבי מזון שונים. כדי לא להתאמן עם בטן מלאה, רצוי לאכול כשעה עד שלוש שעות לפני תחילת האימון ולהתחיל בהתעמלות כשהאוכל מעוכל במלואו.

 

סוג הפחמימה שנבחר לאכול תלוי במרווח הזמן בין הארוחה לאימון,משום שפחמימות מורכבות מתעכלות לאט יותר לעומת פחמימות פשוטות שיתפרקו מהר יותר בגוף. בין הפחמימות המורכבות: לחם, אורז, פסטה וסיבים תזונתיים. בכל מקרה, כדאי לא להכביד על הגוף ולאכול משהו קל אך "פחמימות" כמו סלט תפוחי אדמה עם פרוסת "פתית" או פרוסת לחם עם ריבת פירות.

 

במהלך האימון חשוב מאוד להקשיב לגוף ולהרגיש האם דרושה לו מנת אנרגיה נוספת, במיוחד אם מדובר באימון ארוך ומתיש. כאן באות לעזרתנו הפחמימות הפשוטות שמתפרקות מהר יותר ומספקות אנרגיה זמינה. בקבוצה זו ניתן למצוא את הפירות הטריים והמיובשים וכן את משקאות האנרגיה למינהם. כדאי להצטייד בכל אלו בשקית קטנה בתיק במקרה הצורך כאשר החולשה תתקוף.

 

אחרי האימון

לשתות מים הרבה. כמה הרבה? לפחות ארבע כוסות ( תלוי במשך האימון ). לאחר מכן יש לספק לגופנו אנרגיה זמינה, שתסייע לו להתאושש בזמן המנוחה מהמאמץ והעונג מהאימון מוצלח. מיץ פירות סחוט או קרקר מרוח בדבש יעשו את העבודה.

לאחר התאוששות הגוף, יש לספק לו חומרי בניין שיעזרו לו לבנות ולשקם את רקמת השרירים. לשם כך, הוא זקוק לחלבונים, אותם ניתן למצוא בבשר, דגים, ביצים, גבינות וקטניות. בנוסף, נצטרך גם מנת פחמימות נוספת על מנת לייעל את תהליך הבנייה.

אם לא ניתן לאכול מייד אחרי האימון ארוחה מלאה, כדרי "לנשנש" צנים לחם או פתית גבינה לבנה, קוטג', סלט טונה, ביצה קשה, או אפילו ממרח חומוס. ארוחה מלאה כדאי להשלים ולאכול בפרק זמן של שעה מתום האימון. חשוב לזכור תמיד, כי פעילות גופנית צריכה להיות מהנה ולא מענה והמזון אינו אויב אלא ידיד.

שעות פעילות

א'-ה': 06:00-23:00
ו':       6:30-18:00 
שבת: 08:00-20:00
כתובתינו:
רח' בן גוריון 56, הרצליה
טל': 09-9555817  
פקס: 09-9571804
  • Home
    הרצליה, רחוב בן גוריון 56 (מעל טיב טעם, ליד בליקר)
  • Phone
    טלפון: 09-9555817 פקס: 09-9571804