מאמרים שלנו

שמירה על המשקל בחג השבועות:

שבועות בפתח וכידוע לקראת השבתות והימים הטובים, עלינו להתכונן היטב שחג שבועות כמו כל חג אחר מזמן לנו שפע קלוריות של "מצווה" - עוגות גבינה, פשטידות, מאפים וגבינות עתירות שומן, פחות אוכל בריא, פחות פעילות פיזית ויותר זמן של נינוחות ופינוק.

הידוק חגורה לפני החג...

ראשית בימים שלפני החג כדאי להדק חגורה - לצמצם בקלוריות ולהוסיף פעילות ספורטיבית והתעמלות, אין ברירה! הארוחות החגיגיות ומאכלי החג המיוחדים גם כשרובם מורכב מאוכל נכון ובריא מעמיסים על המאזן הקלורי. לכן כדאי לצמצם לפני כדי שנוכל לצאת מהחג ללא עודפים.

 

תכנון תפריט נכון

כשמתכננים את תפריט החג כדאי להכין אוכל בריא ואלטרנטיבות דלות בקלוריות ועשירות בתאית להרגשת שובע - הרבה סלטים, דגים ופירות. לא להעמיס את המקרר במאכלים עתירי שומן וקלוריות. אנשים ממעטים לקנות פירות יקרים ומציעים לקינוח עוגות משובחות במקום.

 

תחליפים בריאים

לזכור לשתות הרבה, העונה החמה בפתח ולשתיה יש גם תפקיד בסתימת התיאבון. להגיש בארוחות החג משקאות כמו סודה או לימונדה צוננת – מים עם מיץ לימון, המתקה וקרח. להכין במקפיא גלידות סורבה על בסיס פרי וקרח, קרטיבים מתרכיז טבעי או להקפיא פירות.

 כשהילדים מנדנדים למשהו טעים אפשר להציע להם תחליף מתוק ואיכותי ללא נקיפות מצפון.

 

בחג עצמו לוותר לפעמים

בזמן הסעודה ננסה לוותר על אחת המנות או לקצץ במקצת מכל מנה - השפע והקלוריות אינן בגדר מצווה! לוקח לגוף 20 דקות לעכל את המזון ולתרגם למח את הרגשת השובע..

לאכול לאט, לשים לב, ללעוס היטב וליהנות מהמזון!!!

בעולם מהיר אין זמן לטעום ולהרגיש. החג הוא זמן אידיאלי לתרגל אכילה נכונה ואיטית. עבדתם קשה – תיהנו... בדרך זו אוכלים פחות ונהנים יותר.

 

וגם קצת פעילות...

בתקופה זו כשמזג האוויר טוב והיום ארוך, כדאי לצאת להליכה עם אחד מבני המשפחה - ולהרוויח פעילות גופנית, זמן איכות משפחתי וכמובן פסק זמן מהמטבח.

 

בברכת חג שמח,

יעל אוורבוך- תזונאית הבית

לייעוץ תזונתי: 0544964280

שעות פעילות

א'-ה': 06:00-23:00
ו':       6:30-18:00 
שבת: 08:00-20:00
כתובתינו:
רח' בן גוריון 56, הרצליה
טל': 09-9555817  
פקס: 09-9571804
  • Home
    הרצליה, רחוב בן גוריון 56 (מעל טיב טעם, ליד בליקר)
  • Phone
    טלפון: 09-9555817 פקס: 09-9571804